Klub turistov v spolupráci s ochranármi spustil pred dvoma rokmi kampaň zameranú na vyhnanie prebytočných ľudí z lesov.

Na utorkovej tlačovej konferencii zhodnotil šéf ochranárov úspech kampane.

Mestská populácia má konečne strach chodiť do lesa v predstave, že stretnú medveďa.

"Doteraz obťažovali poctivých turistov svojim krikľavým oblečením, priteplenými selfíčkami z okrajov skál, nechutnou hudbou a infantilnými apkami na počítanie krokov. Tomu je ale koniec", konštatuje šéf ochranárov Oleg Syseľ.

V lese má vládnuť tradične dobrý old-school, zelené batohy, prepotené tričká, horalky v chlebníku a neoholené ženy.

Ochranári a turisti sú spokojní.

Ich mediálna kampaň vytvorila ilúziu, že za každým stomom číha pažravý medveď.

Ľudia, čo si doteraz mysleli, že les je Disneyland kam sa môžu ísť zadarmo vyblázniť, sa po korone konečne vrátili do svojho prirodzeného prostredia, do kaviarní a nákupných centier.

Kampaň "Medvede sú premnožené" podporila aj ambasáda Ruskej federácie poskytnutím makiet ruského národného symbolu, neplnoletej Máši a bojovo naladeného medveďa.

"Stačí jedno brum-brum a hneď všetci utekajú čo im batérie na elektrobajkoch stačia", smeje sa ochranár Syseľ.

"Tých krvilačných nacistov treba rad radom postrieľať", hovoria poľovníci, ktorí sa ako jediní postavili na stranu vystrašenej verejnosti a žiadajú tvrdý zásah proti medveďom.

Ochranári však aj napriek tomu nekončia s marketingovou kampaňou za čisté lesy.

"Takí tí v krikľavých plastových úboroch ovešaní smartfónmi do lesa jednoducho nepatria", dodávajú.

Lebo medveď.